Hemma fixare

Idag fick jag för mig att prova decoupage (stavning?)
Det blev helt okey! Jag vet att de är klurigt när man använder sig av hela servetter, men jag hade inget att förlora då byrån är så ful på ovansidan, och färgen vägrar täcka!
Nu är itnte bilden den bästa!
Men såhär ser byrån nu ut i Wilmas rum :)
I framkant lyser tyvärr missgärgningen igenom men de ser antikt och fint ut med rosorna :)
Det blir ganska mycket veck, men de gör mig ingenting :)
Som sagt de ser antikt ut och jag GILLART!
 
För er som undrar vad decoupage är så gör man så att man lackar ytan (jag använde trälim utsätt med vatten) man vill fästa servetter på (helst klippa ut bara det mönstet man vill fästa så blir det inte lika veckigt som för mig)
Sedan lackar man med samma sak ovanpå! blir riktigt fint :)
Får se hur de ser ut när det torkat, men jag tror det duger fint!
 
Byrån är från min morfars mamma från början, den var mörkbrunt lackad, så jag har slipat och målat den vit 7ggr! Sedan köpt nya porslins knoppar och nu även fixat till den uppe på :)
 
 
 
 
RSS 2.0