Att aldrig få sova som en prinsessa

-liten bebis Wilma-
 
 
Ja men nu måste vi prata lite allvar. Och några jobbiga saker med att vara småbarnsförälder, SÖMNEN!
Vi har nästan från start varit bortskämda med en tös som sover väldigt bra om nätterna! började med hela nätter vid 6 veckors ålder. med hela nätter menar jag alltså sovande utan att vakna ens för att äta mellan 23-07. GALET jag vet!! Men sen flyttade vi till hus, Wilma kom in i någon tillväxtfas, sov dåligt, fick eget rumt sov lite bättre men sedan efter ett års dagen så blev de dåligt sovande igen.
Och nu har vi snart bott här i 1 år, Wilma fyller snart 2 och jag tror jag kan räkna på 1 hand nätter då hon sovit hela nätter utan att vakna. Vi har provat de mesta! Bytt till växa säng, bytt tillbaka till spjälsäng, flyttat in spjälsäng i vårat sovrum osv. Nu står hennes spjälsäng i hennes rum och där sover hon.
MEN sömnen är INTE bra. efter lite råd av bvc i vintras så kom vi fram till att köra 5 minuters metoden (skrika 5 minuter in och pussa och säga godnatt, skrika 5 minuter in och pussa och säga godnatt osv osv tills hon somnar) Och efter några dagar funka de bra. hon sov iallafall fram mot 5 på morgonen i sin säng. Men sen börja dagis, och hon blev sjuk. en hel månad med massa blandade sjukdomar i omgångar. Och nu är det INTE lätt. Lättväckt är hon, de har hon alltid varit. Så så fort vi går upp för trappen för att lägga oss vaknar hon och är som omöjlig att söva om.
Vad ska vi göra?

Jag behöver min sömn. jag sover INGET om nätterna när hon ligger mellan oss. och jag vet inte hur jag ska få henne att sova hela nätter igen? vakennätter och orolig sömn är så mycket jobbigare nu när jag jobbar (såklart..) men mamma hjärtat blöder när liten ropar "mammmaaaa  kooommmaaa" och tårarna sprutar. 
Det är inte lätt alla gånger.
tacksam för alla tips
 
 
Emy
2014-04-07 @ 20:35:41
URL: http://emyselander.webblogg.se/

Jag har inga råd direkt utan vill bara ge dig värsta styrkekramen!<3<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0