Att känna sig skit coool!

Töntigt men sant!
 
Hallo damer (och eventuella herrar) där ute.
Nu har jag lyst lite med min frånvaro igen... Jag ber om ursäkt såklart!
 
Jag har haft fullt upp, senaste veckan har jag arbetat lite över 60 timmar, GALET tänker ni nu va?
Ja lite galet är det.. men fantastiskt kul oxå!
Ni förstår jag har nämligen börjat min dubbelgång uppe på jouren/akuten på Östhammars sjukhus. Riktigt kul, och annorlunda! Jag gillar kontrasterna mellan jobben (assistent jobbet och usk jobbet på akut), plus att det alltid är kul att känna att man utvecklas och lär sig något nytt.
Och sen måste jag erkänna att jag kände mig så vuxen och cool när jag sprang runt i min vita landstingspyjamas, och skulle skriva min titel på bröstfickan. Kanske skulle jag passa på att skriva något som hjärnkirurg? hur känns de egentligen för de som går med en skylt på bröstet där det står "legitimerad hjärnkirurg" ? Fantastiskt måste de ju kännas? (nu står det ju säkert inte så, men tänk att ha möjligheten!)
Och nu virra jag iväg ordentligt märker jag.
Hur som haver så vet ni nu varför jag varit lite upptagen!
 
IDAG har jag alltså jobbat 8 timmar, åkt hem och tvättat bilen och lagat mat, och sen var jag fullt redo att lägga mig och äta choklad på soffan. Men de fanns ett problem, ingen choklad?!
Och jag kan ju inte lägga mig halvsju och somna på soffan kanske?
Så efter mycket tankegångar i mitt lilla överbelastade huvud bestämde jag mig för en prommis!
Eftersom pappan i huset är iväg på fotboll så bäddade jag ner lillan i vagnen och promenerade ut.
Nu efter 1.5 timme sitter jag inne igen med ett stort fat fyllt med frukt och kesella istället för choklad!
 
Nu ska jag njuta av egentid i 15 min innan mannen kommer hem!
 
På återseende!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0