Humörsvängningar deluxe

Ja men godkväll damer!
 
Som ni vet så började min dag inte strålande, eller egentligen så började denna vecka riktigt dåligt.
Men i eftermiddag tog det en vändning. Jag ska få prova på en annan arbetsplats i ett halvår, och jag vet inte om det var det som fick mig att känna att en sten trilla bort från axlarna..?
Min första tanke var lite mindre panik, jag börjar komma in på arbetsplatsen igen efter mammaledigt och trivs faktiskt bra! Men samtidigt älskar jag att prova nya saker och utvecklas. (men inget är skrivet i sten, eller ens på papper ännu) Men går allt som de verkar så börjar jag på nya stället 1 Juni.
 
Jag kom hem och möttes av verkligheten och då blev jag så arg och ledsen..
panik i hela kroppen. Hur dyrt kommer alla dessa renoveringar bli? och jag som beställde kläder igår (japp. lite smått och gott från Me&i och nu har jag panik för att de kanske var ett onödigt köp!? Ni förstår jag är nog sämst i världen på att unna mig bra saker med kvalité. som om jag inte är värd det). Och inte nog med det så ser huset ut som ett bombnedslag, barnet är trotsigt och mammigt. Pappan motarbetar mamman och ger det skrikiga barnet en napp (barnet skriker och är argt för att mamman sagt nej till napp) ja men ni förstår ju kaoset? Men middag blev serverad i tid lagom till att pappan behövde fara på träning, och då återstod bara disk och tvättbergen. Så med min trötta unge så jobbade vi igenom oss både disk och tvätt och städ. nattade dockorna, inte bara en gång!
Och 1 timme senare än vanligt bäddade jag ner den lilla juvelen i sin säng, hon pussade och kramade sin mamma så hjärtligt och sa "hejdaaa" och vinkade ♥
 
Med massa negativa känslor i kroppen bestämde jag mig för att genomföra ett 30 minuters yogapass.
Första kvarten kände jag mig stressad över allt annat som skulle kunna göras, funderade på de där nedrans kläderna jag beställt och på hur toalettkatastrofen ska sluta.
Men sedan så slappnade ÄNTLIGEN min hjärna av och det blev 15 minuters avslappnande yoga med lugna favoriter i bakgrunden & massa ljus såklart.
Och nu sitter jag här och känner ett lugn i hela kroppen.
Jag har gjort kesella+funlight med smultronsmak och sitter i soffan under en filt.
Jag känner ett lugn.
Nu ska jag kolla vad viaplay har att erbjuda, & njuta lite extra av tystnad och egentid innan pappan trillar in genom dörren, och vi måste prata om verkligheten och alla problem
 
over and out
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0