vad gör jag? vem är jag?

Den andra frågan har jag kanske inte riktigt svaret pä själv heller. Men jag tänkte ge er eventuellt nyfikna eller kanske rent av nya läsare en något ytlig bild av vem jag är och vad jag gör om dagarna! 
 
Här är jag & min dotter Wilma
Jag är alltså en mamma!
Nu låter ju detta klyschigt som bara den, men de är min största uppgift i livet & det bästa som hänt mig! 
Nu ska här inte stickas under stolar med att de finns gånger jag totalt njuter av lite egentid, lugn och ro och kanske ett glas vin. Och de har även funnits gånger då jag funderat starkt på att slita av mig håret bara för att de kanske skulle kännas mer hanterbart än den situations som just uppstått tack vare min juvel.
MEN för de mesta är de fantastiskt!
 
 
 
Vad jobbar jag med? 
Jag har sedan studenten haft en fast tjänst i Östhammars kommun. Min första arbetsplats var som personlig assistent i Öregrund. Men i samma veva som jag vart gravid (alltså 2011) fick jag en tillfällig tjänst i Östhammar på Närvården. Den löpte ut i januari 2013.
Så nu efter min mammaledighet är jag tillbaka i Öregrund. Vad jag exakt gör på mitt jobb får jag ju inte berätta (tystnadsplikt hou know).
Jag tycker att jobbet är helt okey, fungerar bra med brukaren och de är ju ett plus! 
Vissa dagar längtar jag tillbaka till Närvården, arbetskamrater och fullfart. Samtidigt som jag många gånger kände att de inte riktigt var rätt plats för mig. 
När jag jobbade natt där i somras trivdes jag som alra bäst!
Jag tror minsann att jag är en nattjobbare.
men vad vill jag bli när jag blir stor då?
den frågan lämnas obesvarad.
 
 Vad gör jag på fritiden? 
(förutom att vara mamma)
 
Jag är även här en lite splittrad själ.
Förut hade jag utan tvekan svarat "jag är en fotbolls tjej. det är min fritid" Men nu har jag inte spelat fotboll på flera år, jag har börjat småträna. Men det tar emot. Jag hatar att vara sämst.
Jag tycker det är riktigt jobbigt att känna att jag är i en så dålig version av mig själv.
Samtidigt som jag vet att jag behöver träna för att komma tillbaka till mitt ordentliga jag.

Jag försöker alltså träna 3-4 ggr i veckan, vad de blir för träning beror lite på hur arbetsveckan ser ut (dag eller kväll) Men mestadels just nu är det YOGA och Styrka som gäller! yoga är en ny kärlek, så avslappnande och skönt!
Men jag har som mål att få in mer konditionsträning i form av fotboll och löpning.
 
 Något som jag vill svara när folk frågar vad jag gör på fritden är "Jag tecknar och målar" Men de är bara halvt sant. Jag tror jag målat 2 tavlor sedan Wilma föddes. målandet tar jag oftast bara tag i och tar mig tid när jag mår lite dåligt och är deppig. Istället för aggressions utbrott på stackars marcus så avreagerar jag mig med pensel och färg.
 
 
Men nu något som jag faktiskt kan säga att jag gör på min fritid : Bakar
Det är något jag älskar, och en del av mig får skapa :)
Och Wilma älskar att baka så det passar oss just nu perfekt, det blir inga bröllops tårtor med den unga damen vid min sida men de mesta annat kan vi baka! ;)
-Cupcakes är en klar favorit att baka-
 
Nu blev det ett Lååååångt inlägg detta.
har ni fler frågor? :D

Ikväll ska jag bjuda på en djup fundering!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0