Gravid update

Ja ni, en come back på bloggen verkar det inte bli. Tiden finns inte, orken finns inte.
När jag blev gravid så tänkte jag att nu jäklar ska ja vara en fit mama under graviditeten. Jag hade tappat ungefär 12 kg innan, och jag var taggad på att helst stå still i vikt denna graviditet och inte sluta vid 27+  som med Wilma.
 
 
Och detta gick ju ganksa bra i böran, vid vecka 10 så hade jag tappat 2 kg *wiihoo* tänkte jag.
Men sen kom det, som ett brev på posten. ILLAMÅENDET FROM HELL.
jag mådde pyton med Wilma, och hade förväntat mig det denna gång med. men nu är de riktigt jobbigt med en liten trotsig tjej oxå. Så fram till veckaa 20 hade jag lyckats gå upp lite i vikt, eller ja, 3kg. så egentligen var vågen +1 från att vi fick veta att vi väntar nr2!
 
Men vad äter jag då? jaa.. vad som helst som jag får behålla. mest blir de smörgåsar, en heldel bubbelvatten och nån cola då och då. eller de som faller mig i smaken, gärna pizza, eller potatis!
 
Så nu sedan  nån vecka äter jag starka taletter (som är godkända vid graviditet såklart) och jag har fått behålla mesta delen av maten. vilket oxå resulterat i att vågen harvisat ett chockartat +. 7 kg. Herregud. tyngre än såhär vill jag inte bli.
 
MEN nu tänker jag alltså att om de vänder, och jag kanske om några veckor slipper illamåendet helt så kanske jag kan börja träna igen? Som jag längtar.
 
Lilla lillebror där inne, vi är så glada för dig. och är det så att detta ilamånde är de som krävs för att du ska må bra, så gör de mig ingenting! MEN jag längtar tills de är över och din mamma kan få tillbaka lite ork ;)
 
v. 23  nu alltså. HERREGUD VAD TIDEN SPRINGER IVÄG!
 
 
Agneta Norberg
2014-11-27 @ 00:08:37

Hej tjejen! Kom på idag att jag inte varit inne på din blogg på jättelänge. Å vad möts man av då? Jo, en liten bebbe på gång, va kul! Grattis! Kikar in nån gång ibland och kollar hur ni har det. Hoppas du mår bättre snart. Ha de´ bra.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0