att känna sig som världens sämsta förälder.

Denna underbara skatt jag bär på i magen.
Och den underbara skatt jag redan har i mitt liv.
Jag vill ju såklart ge dem allt jag har. och när inte energin finns så bryter jag ihop.
Jag vill inte att jag ska känna mig otillräcklig.
 
Men nu börjar orken tryta.
Och jag orkar inte bita ihop så bra längre.
32 fulla veckor av denna graviditet har gått.
Och illamåendet kvarstår, och har senaste månaden eskalerat.
Att fortfarande inte få behålla någon vätska eller mat före 12 om dagarna gör mig så matt!
att jag nu börjat vakna på nätterna av illamående gör inte saken bättre.
Jag är trött konstant och
gör kraftanstängningar och försöker så gott de går att sysselsätta Wilma.
MEN hur gör man? När man är så matt så att allt svartnar bara av att gå upp för trappen, när man inte orkar resa sig från toagolvet när man spenderat förmiddagen där med illamående. När man inte längre orkar stå och duscha för benen bara skakar. så man får sitta på en stol i duschen.
Är det någon mer än jag som haft det såhär?

Det är jag iofs övertygad om! Men alla posetiva gravida som är ute och springer och tränar, och mår hur bra som helst, gör mig galen!
Här är jag, sopslut med kanske 10 veckor kvar till förlossning, hur ska jag klara den? 
När det till och med är för jobbigt att lyfta mascara borsten för att fräscha till sig, och man funderar på att klippa av sig håret så man slipper borsta eländet.
 
Jag är otroligt tacksam för den lilla skatten som ligger i magen.
och om detta illamående är de som krävs för att han ska må bra, så fine!
Men just idag, så känns de sådär galet orättvist att vissa knapt känner av sina graviditeter als.
 
Ge mig styrka någon!

& har ni tips på hur jag sysselsätter min 2.5 åring om dagarna med denna ork? bring it!
just nu är ju tv en bra vän när jag är bosatt på toa om förmiddagarna. annars blir det mycket pussel och ritande. Stackars barn, jag vill vara full av energi och springa ute i snön med dig istället!

pusspuss
Från en något trött mamma ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0